Önismereti -ontological- terapeuta és csoporttréner
KÉPZÉS ELŐNYEI
KINEK AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
KÉPZÉS EREDMÉNYE
TANÚSÍTVÁNY MODULOK, SZINTEK
ÓRAREND, TANTÁRGYAK
TANÁROK, OKTATÓK
CSOPORTINDÍTÁS
TANFOLYAM HELYE
OKTATÁSI NAPOK
KÉPZÉSI FELTÉTEL, ÉRDEKLŐDÉS, JELENTKEZÉS
KÉPZÉS DÍJA
Képzés előnyei
Az ELTETársadalom- és Szervezetpszichológia Karán végzett 2011. évi felmérés szerint a magyarországi legismertebb 30 life coach közül 7 a Dr. Kollár Coaching Iskolacsoportból került ki!
EGYETEMI TANÁROKKAL ÉS MULTINACIONÁLIS, non-profit, valamint face to face coaching-tanácsadási KÖRNYEZETBEN igazolt gyakorlattal bíró, FOLYAMATOSAN SIKERREL teljesítő, referált COACH-TRÉNEREKKEL tanítunk!
Képzésünk az ICF akkreditációhoz előírt alapképzés teljesítését is biztosítja.
Az International Association of Coaching and Mediation European Chapter (IACM Eu Ch) Magyar Coachszövetség KA által ellenjegyzett magyar és angol nyelvű tanúsítványt is biztosítunk.
Az oktatás során gyakorlási lehetőség.
Saját praxisunkban rögzített eseteinkből video-bemutatót tartunk, amit az órákon közösen megbeszélünk, értelmezünk.
Kinek ajánljuk?
Mindenkinek, akiket érdekel az életvezetési helyzetekben (család, párkapcsolat) és a legkülönbözőbb szerveződésekben (cégek, nagyobb szervezeti egységek) jelentkező konfliktusok, elakadások önismereten alapuló professzionális megoldási módja, szervezetfejlesztési lehetőségek.
Pedagógusoknak, pszichológusoknak, munkapszichológusoknak, felső- és középvezetőknek, jogászoknak, közgazdászoknak, projektmenedzsereknek, coachoknak, üzleti tanácsadóknak, trénereknek... mindazoknak, akik a munkájuk során hasznosítani kívánják az önismeretre épülő fejlesztési eljárásokat és modelleket, valamint azoknak is, akik új szakmát szeretnénk választani, azaz az önismereti (ontological) terapeutaként és csoporttrénerként a tréneri és a tanácsadói munkát hivatásszerűen akarják művelni.
Beiratkozom
(vissza a képzési ismertető tetejére)
A
képzés
eredménye
Narcissus a mítosz szerint szerelmes lett a patak vízén tükröződő önarcképébe, és belefulladt a patakba, vagyis az önimádatba. Sok szerző egyetért abban, hogy narcisztikus kultúrában élünk, az "önimádat társadalmában". Az önimádat éppen úgy a vesztünket okozhatja, mint az önszeretet hiánya. A kettő közötti egyensúlyban élő emberek közössége az "önismeret társadalmává" válna. A vezetői önismeret tehát tagadhatatlanul fontos. Az "önismeret" szó azonban csak egy halott metafora, melynek életre keltése az egyik legnagyobb kihívás az életben. A képzési programjaink ennek a kihívásnak is megfelelnek. A módszer előfeltevése világos: meg kell tanulnunk olyan önmagunkról szóló (egyszerre szelíd és vad) történeteket alkotni, tervezni (design), amelyek megragadják "tudattalan céljaink, érzéseink és temperamentumunk természetét". Cél, hogy "ismeretlen, vad önmagunkat" olyan ismerőssé tegyük, akinek sorsát nyugodt szívvel (szelíden?) vállaljuk egy életen át. Így lehetünk egyszerre szelíd motorosok és vad orchideák.
Életünk során sokan érezzük úgy, hogy szamártöviseken rágódó fülesek, mindenkitől félő malackák, lóti-futi nyuszik, fékevesztett tigrisek, a "semmi ágán" tollászkodó baglyok, vagy "csekély értelmű" micimackók vagyunk. A különféle személyiség-fejlesztő és vezetői kurzusok a legnagyobb hibát akkor követik el, amikor eltekintenek a fejleszteni kívánt személy lelki alkatától és az ehhez illeszkedő alapvető kompetenciáitól, vagyis mindössze csak attól, hogy a megszerzett ragyogó ismeretek hogyan vonatkoznak éppen őrájuk és miránk.
Ha el szeretnénk adni valamit (a például magunkat), akkor egyik lehetőségünk az, hogy olyan új (akár magánéleti, akár nagyobb szabású) piacokat kreálunk, amelyben például a malackaság (malackodás) nem hiba, hanem vágyott állapot. A másik esély, hogy az IT tigriseiként betörünk a "fülesek" által irányított fejlődő piacokra, a harmadik út, hogy az érett piacokon megváltoztatjuk a fogyasztói szokások szerkezetét, azaz a "mindenki legyen alvás közben is boldog" helyett eladjuk például a "szamártöviseken rágódás melankóliáját", ahogy Walt Disney tette Füles esetében.
Walt Disney rájött, hogy Malacka, Füles, Micimackó és a Nyúl egyaránt eladható szeretetmárkává tehetők, ha a világlátást, életérzést, amelyet képviselnek hitelesen, vonzó módon sikerül kifejezni. Az emberek arra vágynak, hogy új élményeket, új érzéseket éljenek át, azaz olyan esztétikailag megalkotott (virtuális vagy valódi) világokba léphessenek, amelyek kifejezik értékrendjüket, és amelyekhez érzelmileg kötődhetnek. A funkcionális "bolti" tranzakciók helyett befogadni és behatolni akarnak: megtalálni a kalandban a rendet, a rendben a kalandot. Malacka éppen úgy kultuszmárka lett, mint Füles vagy Micimackó!
Hogyan ültethetjük át mindezt a legkülönfélébb szervezetek és szerveződések szintjére? Erre keresünk és adunk választ a képzési programjainkban.
Egy rendszer (bármilyen szervezet: családtól a nagyvállalatokig) változatlanságát, paradox módon, gyakran a benne végbemenő változások idézik elő. Ugyanakkor a változások elmaradása miatt az adott szerveződés összeomolhat, azaz, a benne cselekvő ágensek akaratával szöges ellentétben, megváltozhat.
Az állandóságra való törekvés tehát gyakorta a változás legfőbb motorjává válik. És fordítva is igaz: a rendszeren belüli változtatásokra irányuló szándékok viszont az adott szisztéma változatlanságának, rugalmatlanságának legfőbb okai lehetnek.
Az állandóságra szabott önismeret egy statikus, nem eredményes és nem alkalmas állapot marad mindaddig, amíg nem tanuljuk meg "működés" közben érzékelni a környezetünket, eközben előadódó új és annál is újabb helyzetekhez képest ellenőrizni, értékelni, sőt alakítani a viselkedésünket. Az "Ismerd meg ömagad!" elavult szlogen helyett a " Találd ki önmagad! " XXI. századi üzenetét tűzzük ki a tanfolyam virtuális zászlajára.
Viselkedésmintákat és stratégiákat tanulunk, hogy egyre szélesebb repertoárral lépjünk az információs társadalom csatamezejére.
Célunk olyan szakemberek képzése, akik átlátják az információs társadalom struktúráját és működését, képesek a tanácsot nyújtani és megoldani az egyszerűbb szerveződések szintjén (személy, család) felmerülő problémákat éppúgy, mint az egyéni krízishelyzeteket azáltal, hogy az adaptív viselkedésmintázatok és stratégiákról szóló tudást birtokolják.
Az oktatás során elsajátított kompetenciák alkalmassá teszik a hallgatókat arra, hogy a szerveződések, társadalmi rendszerek minden szintjén hatékonyan avatkozzanak be önismereti (ontological) terapeutaként és szervezeti csoporttrénerként egyaránt.
Beiratkozom
(vissza
a képzési
ismertető
tetejére) |